Om foreningen

Hvad er fundamentet i vores forening?

Smidstrup Skærup Idrætsforening (SSIF) er en flerstrenget idrætsforening, der ønsker at gøre det muligt for vores medlemmer at udfolde sig fysisk og bygge sociale venskaber gennem følgende aktiviteter; gymnastik, badminton, fodbold, håndbold, volleyball, fitness, padel, tennis, løb og senioridræt.

Til hver aktivitet har vi et aktivitetsudvalg, der står for den daglige drift, hvilket inkluderer opgaver som at styre økonomi, finde trænere og ledere, indkøb af materialer, tilmelding af hold til turneringer, planlægning af kampe og stævner og meget, meget mere. Hver afdeling er økonomisk ansvarlig for at generere overskud hvert år, hvilket er grundlaget for at fastsætte de enkelte kontingenter.

Forretningsudvalget (hovedbestyrelsen) er bindeleddet mellem de enkelte aktiviteter og har det primære ansvar for at udstikke rammerne, samt fastlægge regelsæt og vilkår.

Vi ønsker at bakke op omkring vores medlemmer. Hvis vi har hold som bevæger sig i elitesport er reglen at man selv samler de penge sammen som kræves, da det ofte bliver væsentlig dyrere at tilmelde holdet. Dette gælder også hold i alle aktiviteter som gerne vil deltage i ekstraordinære stævner eller turneringer. Tidligere har vi haft hold der har samlet ind via uddeling af affaldsposer, lodsedler, fodboldskoler, overnatningsstævner m.m.

Hvert aktivitetsudvalg og hovedbestyrelsen vil selvfølgelig bidrage med hjælp ift. administration, kommunikation eller planlægning. Elementer vi kan understøtte i fællesskab med alle interessenter.

SSIF's værdier inkluderer engagement, fællesskab og respekt. Disse værdier efterleves både på og udenfor banen, og foreningen inviterer altid nye frivillige til at deltage og bidrage til den positive udvikling.

For mere information kan du læse vores vedtægter her.